شکست پل پیروزی است

1400/11/22
نمایش: 2,904 پسند: 6 دیدگاه: 8 نشانک: 2
زمان خواندن: 3 دقیقه - جمعه 22 بهمن 1400

آدمی همواره از شکست گریزان و مشتاق پیروزی هاست، اما آیا می توان بدون شکست به موفقیت های بزرگ دست یافت؟ آیا این مورد که می گویند هوش برتر بهتر از پشتکار است درست است؟ شکست ها مطلقا بد نیستند بلکه پلی برای رسیدن به موفقیت هستند.

شکست پل پیروزی است؛ رندر شده در ادوبی دیمنشن
شکست پل پیروزی است؛ رندر شده در ادوبی دیمنشن

همه ما جمله‌ی "شکست مقدمه‌ی پیروزی است" را بارها و بارها در زندگی خود شنیده‌ایم، اما فقط تعداد بسیار کمی از ما آن را در زندگی خود وارد کرده و به اصطلاح به آن اعتقاد پیدا کرده‌ایم. دلیل این اتفاق ویژگی ذاتی است که در همه‌ی انسان‌ها وجود دارد و آن؛ "تشنه‌ی موفقیت و پیروزی بودن" و "بیزاری از شکست و تلاش بودن" است! من هم موافقم! اما تنها با مورد اول! مورد دوم کاملا اشتباه است! من هم تشنه‌ی موفقیت و پیروزی هستم ولی می‌دانم این موفقیت و پیروزی به راحتی حاصل نمی‌شود. بیش از این پاراگراف اول را بسط نمی‌دهم و این پاراگراف را با یک شعر زیبا در مورد تلاش و دستیابی به موفقیت به پایان می‌برم! ادامه این مطلب را در پاراگراف‌های بعدی همراه من باشید.

تا سگ نشوی کوچـه و بازار نگـردی

هرگز نشــوی گرگ بیــابان حقیقت


یک باور نادرست

بسیاری از مردم بر این باورند که برای رسیدن به موفقیت تلاش زیاد احتیاج نیست، بلکه ذهن و هوش خوب مورد نیاز است. از نظر من این باور تنها تا حدودی درست است! از نظر من برای دستیابی به یک موفقیت باید هم تلاش زیاد کرد و هم هوشمند عمل کرد! این دو از درجه اهمیت یکسانی برخوردارند! نمی‌توان با هوشمندی، جای تلاش و سختی‌ها را کامل پر کرد و بالعکس! منظور من این نیست که هیچ موفقیتی بدون تلاش و زحمت حاصل نمی‌شود، می‌شود اما گذراست و دوامی ندارد! یک نمونه از هوشمندی عاری از تلاش و کوشش، شرکت بزرگ فیسبوک است! فیسبوکی که به یک باره هوشمندی به خرج داد و چند پیام‌رسان و شبکه اجتماعی را خرید اما بارها هک شد و به دردسر افتاد! دوستان خوبم در مورد اعتبار پوشالی فیسبوک می‌توانید پست اعتبار پوشالی را در سایت ببینید.


صبر اصل مهم موفقیت

بسیاری از کارها در زندگی ما انسان‌ها باید به سرعت انجام شوند و درنگ کردن در آن‌ها معنایی ندارد، مانند؛ کمک به دوستان و نزدیکان، خرید مایحتاج خانه و... اما بسیاری دیگر از وقایع زندگی ما برای رسیدن به‌ نتیجه به صبر و حوصله زیادی نیازمندند، مانند؛ خرید منزل، برنامه‌نویسی یک سایت و... نمی‌شود امثال کارهای دسته دوم را یک شبه انجام داد و به ثمر رساند! اگر هم بتوان این کارها را انجام داد، نتیجه چندان خوشایند و دلچسبی عاید ما نخواهد شد! پس باید در بسیاری از کارهایی که فرایند نتیجه دادنشان طولانی است، برای دستیابی به نتایج مطلوب صبر کنیم. برای شناخت روش‌های افزایش صبر و تحمل توصیه میکنم پست صبر ، حوصله ، خلاقیت را در سایت ببینید تا بیشتر به مفهوم صبر و نتایج آن پی ببرید.


درباره این طرح گرافیکی

تعریف از خودم نباشه خخخ... با طرحی بسیار زیبا روبرو هستیم که بسیار چشم نواز است، اما از متریال‌هایی (فلز زنگ زده و شیشه شکسته) ساخته شده است که در دنیای واقعی ما انسان‌ها ارزش چندانی ندارند. این طرح و متن زیر آن (بدجوری سوختیم ولی خب ته دیگمون مشتی شد...) این مفهوم را منتقل می‌کند که برای رسیدن به موفقیت و پیروزی باید سختی‌ها و دشواری‌های بسیار زیادی را گذراند و هیچگاه ناامید نشد! خلاقیت این طرح اینجاست که؛ متریال شیشه شکسته و فلز زنگ زده نماد سختی‌ها و مشقت هستند که زیبایی این طرح (موفقیت) حاصل آن هاست! امیدوارم از این طرح لذت برده باشید و در زندگی خود هیچ گاه از شکست خوردن نترسید! زیرا که شکست‌ها هستند که موفقیت‌های بزرگ ما را می‌سازند.

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: شنبه 27 اسفند 1401نمایش هفته : 10