بهار، زندگی دوباره طبیعت

1401/01/09
نمایش: 2,482 پسند: 6 دیدگاه: 2 نشانک: 1
زمان خواندن: 6 دقیقه - سه‌شنبه 9 فروردین 1401

فصل بهار همراه با آغاز سال جدید، تعطیلات عید نوروز و عبور از فصل سرما مصادف است. این ویژگی ها باعث می شوند تا بهار از دیگر فصل ها زیباتر شود. از این رو فصل بهار و عید نوروز برای ما ایرانیان همواره جایگاه بسیار ویژه ای دارند.

رندر سه بعدی ادوبی گل و گلدان در ادوبی دایمنشن
رندر سه بعدی ادوبی گل و گلدان در ادوبی دایمنشن

فصل بهار، فصل آغاز برگی جدید در تاریخ، فصل زندگی دوباره طبیعت و فصل عبور از سرمای طاقت فرسای زمستان است. همه این‌ها باعث شده است که این فصل برای ما ایرانیان یک فصل منحصر به فرد طلقی شود و به اصطلاح ورزشی‌ها؛ یک سر و گردن از فصول دیگر بالاتر باشد! تا اینجا همه چیز خوب و لذت بخش است! اما شما دوستان عزیزم را به چالشی دعوت می‌کنم! چالش را با این سوال آغاز می‌کنم، اینکه؛ پس دیگر فصل‌ها چه؟ چرا ما به سرعت زیبایی پاییز و باران‌ها و برگ درختانش را فراموش کرده‌ایم! چرا زمستان و برفش و شیرکاکائو داغ در سرمایش را زود به فراموشی سپردیم؟! چرا تابستان داغ، کولر خنک، بستنی و تعطیلاتش را یادمان رفته است؟! بیش از این پاراگراف اول را بسط نمی‌دهدم و شما دوستان خوبم را به مطالعه پاراگراف‌های بعدی دعوت می‌کنم!


نو که اومد به بازار، کهنه می‌شه دل آزار!

در پاراگراف اول حسابی سلول‌های خاکستری مغزتان را فعال کردم! و حتما شما دوستان خوبم هم با سوالاتی که مطرح کردم گذری بر خاطرات زیبای فصول گذشته کردید و متوجه شدید که هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و اینکه بگوییم کدام فصل بهتر است کار بسیار سختی است و عملا این سوال شخصی است و برای هر شخص پاسخش متفاوت است. اما نکته‌ای به شدت در انتخاب زیباترین و برترین فصل سال دخیل است، آن؛ سر تیتر این پاراگراف (نو که اومد...) است! در واقع چون هم اکنون ما فصل زمستان را سه ماه تجربه کرده‌ایم، علاقه‌مند به فصلی متفاوت هستیم و در این برهه از زمان از هر شخصی در مورد زیباترین فصل سال سوال شود به زرس قاطع همه بهار را به زبان می‌آورند و حداقل مطمئنیم هیچ کس زمستان را نام نمی‌برد!


هر فصل زیبایی خود را دارد!

همه ما با اندکی تفکر عاقلانه به این نتیجه می‌رسیم که همه فصل‌ها زیبا هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.برای مثال؛

بهار؛

فصل زنده شدن طبیعت، سرسبزی طبیعت آغاز سال نو و گذر از سرمای زمستان است.

تابستان؛

فصل گرما، دراز کشیدن زیر کولر، بستنی‌های خوشمزه و تعطیلات روح انگیز است!

پاییز؛

فصل خش خش برگ درختان، باران، آغاز سال تحصیلی و غروب دل انگیز است!

زمستان؛

فصل برف، کز کردن کنار بخاری، شیرکاکائو داغ و روزهای کوتاه و شب‌های بلند است.

همه این فصل‌ها با زیبایی‌های خود برگی را در دفتر زندگی‌مان رقم می‌زنند، در واقع همین تفاوت فصل‌هاست که باعث لذت بخش‌تر شدن زندگی و جلوگیری از تکراری شدن آن می‌شود.


هر فصل زشتی خود را نیز دارد!

زود قضاوت نکنید! زشت و زیباست که در کنارهم معنی پیدا می‌کند، خوب و بد و سربالایی و سرپاینی است که به زندگی ما معنی می‌دهد و... فصل‌ها نیز مانند بسیاری از حقایق زندگی انسان جنبه مثبت و منفی دارند! تا مثال نزنم متوجه منظورم نمی‌شوید، پس مثال می‌زنم؛

بهار؛

فصل آبریزش و عطسه و حساسیت است!

تابستان؛

فصل گرمای سوزان و عرق سوز شدن است!

پاییز؛

فصل فین فین بینی و آبریزش و شروع سال تحصیلی جدید است!

زمستان؛

فصل سرماخوردگی و یخ زدن نوک بینی است!

اکنون که ذهن‌مان باز تر شده است، می‌توانیم موارد بسیار زیاد دیگری از دردسرهای این فصل‌ها را لیست کنیم! به نظر شما فصل‌های مختلف دیگر چه دردسرهایی دارند؟ در کامنت‌ها با جنبه طنز اعلام بفرمایین (:


راز زیبایی فصل‌ها

تا کنون با تعدادی مختصر از ویژگی‌های چه لذت بخش و چه ملال آور از چهار فصل سرزمین‌مان ایران آشنا شده ایم. حال سوال اینجاست که چرا ما همه این فصل‌ها را زیبا می‌دانیم و درواقع کمتر کسی را می‌یابیم که از یک فصل خوشش نیاید؟! علت وجود زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت و دردسرها در کنار هم است! همین سرپایینی‌ها و سربالایی‌هاست که به زندگی ما جذابیت می‌بخشد. اگر در زمستان سرمای آنچنانی وجود نداشت، این فصل نیمی از زیبایی خود را از دست می‌داد! اگر حساسیت در بهار نبود (تولید مثل گیاهان و گل‌ها) فصل بهار نیم که هیچ! تمام زیبایی خود را از دست می‌داد! پس متوجه شدیم که همین مثبت و منفی هاست که فصل‌ها را برای ما جذاب و لذت بخش کرده است.


نتیجه گیری :

از نظر من همه فصول سال زیبایی منحصر به خود را دراند و اینکه عده‌ای بدون تفکر، یک فصل را بهتر و زیباتر از مابقی فصل‌ها می‌دانند (مثلا بهار) و با دیگران بحث می‌کنند اشتباه است و همینطور سوال؛ کدام فصل زیباتر است نیز اساسا یک سوال کاملا غلط است و هیچ پاسخ دقیقی برای آن نمی‌توان یافت زیرا که هر شخص نظر کاملا متفاوتی در مورد آن دارد. پس بهتر است با احترام به دیگران و نظر آن‌ها محکم و قاطع بگوییم؛ همه فصل‌ها زیبا هستند و زیباتر و بهتری وجود ندارد!


درباره این طرح گرافیکی

نرم افزار ادوبی دایمنشن، سبک‌ترین و ساده‌ترین و در عین حال یکی از قویترین نرم افزارهای سه بعدی (البته در بحث مدل سازی خیر) حال حاضر دنیاست. رندر گرفتن با این نرم افزار آنقدر لذت بخش است که شخص طراح را همواره به رندر گرفتن ترقیب می‌کند و به گونه‌ای نوعی اعتیاد در او ایجاد می‌کند! یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی که می‌توان با این نرم افزار انجام داد، رندر رئال گرفتن است. یعنی اجسامی از دنیای واقعی را در محیطی بر حسب سلیقه خود قرار داده و رندر می‌کنیم. من تا کنون بارها و بارها صحنه‌های گل  و گیاه  و کاکتوس  و... را رندر کرده‌ام و هر بار بیشتر از دفعه قبلی لذت برده‌ام! از خوبی‌های بی حد و اندازه ادوبی دایمنشن که بگذریم، باید اشاره کنم که رندر خام این نرم افزار به خودی خود چشم نواز نیست اما اگر با اندکی اصلاح در فتوشاپ همراه شود، شما را بی‌شک شگفت زده می‌کند! بیش از سرتون در نمیارم و همینجا این مطلب رو هم به پایان می‌برم! روزتون بخیر (:

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: پنجشنبه 3 فروردین 1402نمایش هفته : 23