نابودی توییتر خیلی دور خیلی نزدیک

1402/03/20
نمایش: 1,836 پسند: دیدگاه: 1 دریافت: 10
زمان خواندن: 4 دقیقه - شنبه 20 خرداد 1402

حدودا 8 ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌گذرد. در این مدت سهام توییتر افت بسیار بالایی را تجربه کردند و محبوبیت توییتر بسیار کاهش پیدا کرد. به راستی چه چیزی باعث شد تا توییتر به رهبری ایلان ماسک انقدر متضرر شود، تا انتهای این مقاله در باره تکنولوژی همراه من باشید.

طرح گرافیکی از لوگوی شرکت توییتر با مدیریت ایلان ماسک
طرح گرافیکی از لوگوی شرکت توییتر با مدیریت ایلان ماسک

همه ما از دوران کودکی با ضرب المثل "هر کس را بهر کاری ساختند" آشناییم. این ضرب المثل بسیار ساده و با مفهوم عمیق اشاره دارد که هر شخص حقیقتا نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و در واقع هر کس استعداد خاص خودش را دارد. رابطه این ضرب المثل با این مطلب آن است که، ایلان ماسک با وجود دانش و مدیریت بسیار قوی داشت، نتوانست در مدیریت توییتر موفق عمل نموده و آن را پیشرفت دهد. در واقع استعداد ایلان ماسک جای دیگری بود و نباید وارد این عرصه می‌شد. در این مطلب قصد دارم پیرامون این موضع صحبت کنم. قبل از شروع مطلب شما دوستان عزیزم را به دیدن مطلب اعتبار پوشالی دعوت می‌نمایم.

هر کس را بهر کاری ساختند.

ضرب المثل


هرکس استعدادی دارد

هیچ انسانی تهی از استعداد نیست و هیچ انسانی پر از استعداد نیست! درواقع هر یک از ما انسان‌ها در زمینه یا زمینه‌هایی استعداد داریم و در تعداد بسیاری دیگر از زمینه‌ها استعداد نداریم. برای مثال اینکه شخصی در زمینه برنامه نویسی استعداد دارد، دلیل نمی‌شود که در زمینه سخت افزار کامپیوتر نیز استعداد داشته باشد. برویم سراغ اصل مطلب؛ ایلان ماسک با وجود استعداد فراوان در زمینه مدیریت شرکت ماشین سازی تسلا و هوافضای Space X ، در زمینه مدیریت شبکه اجتماعی فاقد استعداد و توانایی لازم بود و موفق نیز نشد.

طرح گرافیکی سنگ قبر توییتر، شکست توییتر در رقابت با شبکه اجتماعی تردز
طرح گرافیکی سنگ قبر توییتر، شکست توییتر در رقابت با شبکه اجتماعی تردز

وقتی نشد، بیخیالش شو!

همه ما در طول زندگی عادی خود، بارها و بارها شکست و پیروزی را تجربه کرده‌ایم. گاهی بارها و بارها شکست خورده‌ایم و از آنها پل موفقیت خود را ساخته‌ایم و گاهی نیز از شکست‌های خود ناامید شده و بیخیال ادامه مسیر شده‌ایم! باید توجه کنیم که "هر کس را بهر کاری ساختند." اگر در یک زمینه خاص بسیار تلاش کردیم و موفق نشدیم، باید با آن کنار آمده و بیخیال ادامه مسیر شویم! ایلان ماسک نیز پس از 7 ماه ریاست فاجعه بارش بر توییتر به این نکته پی برد که در این مسیر موفق نخواهد شد و استعداد این کار را ندارد، به همین منظور سرانجام تصمیم گرفت تا مدیریت توییتر را واگذار کند و استعدادهای دیگرش را دنبال کند.


نگاه بیزینسی به هر چیز!

بسیاری از انسان‌ها به هرچیز به نگاه یک بیزنس و تجارت نگاه می‌کنند و هر کاری را صرفا برای نفع مادی انجام می‌دهند. از این مدل آدم‌ها بسیار در اطراف خود دیده‌ایم. یکی از مشکلات ایلان ماسک نگاه بیزنسی به هر چیز است! در واقع دوست دارد از هر چیزی سود به دست بیاورد. این ویژگی اصلا و ابدا چیز بدی نیست، اما در هر جا قابل اجرا نیست و ممکن است به شکست مالی منجر شود. شبکه اجتماعی توییتر از همان بد تولدش در سال 2006 کاملا ریگان بود و یکی از عللی که محبوبیت آن را دوچندان کرد نیز همین رایگان بودن آن بود. ایلان ماسک با ورود به مدیریت توییتر، ویژگی فوق العاده رایگان بودن آن را گرفت تا به سود مالی دست یابد و همین موضوع باعث کاهش محبوبیت توییتر شد.


نتیجه گیری

ایلان ماسک با وجود سال‌ها تجربه در زمینه مدیریت شرکت‌های بزرگی چون شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوا و فضای Space X به هیچ عنوان نتوانست در مدیریت شبکه اجتماعی توییتر موفق عمل نموده و آن را توسعه دهد. علل مختلفی برای عدم موفقیت ایلان ماسک در توییتر وجود دارد که به مواردی از آنها در این مقاله تکنولوژی اشاره شد.


درباره این طرح گرافیکی

این آرت ورک گرافیکی از صفر تا صد در نرم افزار ادوبی فتوشاپ طراحی شده است. عمده تکنیک‌های استفاده شده در این طرح گرافیکی عبارتند از افکت DropShadow به صورت Size صفر و Distance زیاد و افکت Oil Paint یا رنگ روغن. لوگو توییتر در این آرت ورک گرافیکی به گونه‌ای طراحی شده است تا مدیریت فاجعه بار ایلان ماسک را به نمایش بگذارد. امیدوارم از این مطلب و این طرح گرافیکی لذت برده باشید.

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
‌دگرگونی: پنجشنبه 15 تیر 1402نمایش هفته : 21