به عمل کار براید به سخندانی نیست!
1404/09/02همه ما ایرانیان با شعر، ضرب المثل به عمل کار براید به سخندانی نیست از حکیم سعدی آشناییم. با یک آرتورک خلاقانه، مفهومی و مینیمال از این مصرع زیبا همراه باشید.

اوج حرفهای بودن یک طراح گرافیک زمانی مشخص میشود که یک آرتورکی که را طراحی کند که بتواند در کوتاهترین زمان ممکن و بهسادگی هر چه تمامتر یک مفهوم عمیق را به ذهن بیننده منتقل کند. بیننده نباید فکر کند، بلکه باید در زمانی سریع مفهوم را دریافت کند. آرتورک این مطلب نیز از آن دست طرحهای گرافیکی مفهومی است که در کسری از ثانیه مخاطب را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
حکیم سعدی
خلاقیت مهم عنصر در طراحی گرافیک
مهمترین چیزی که یک طرح گرافیک را اثربخش میکند، خلاقیت و مفهوم آن است. یک طرح ساده اما سرشار از مفهوم بسیار بیشتر از یک طرح پیچیده و پر از زرق و برق میتواند بر ذهن مخاطب اثرگذار باشد. طراحی گرافیک توام با خلاقیت میتواند قلههای بزرگی را فتح کند که میلیونها ساعت تولید محتوا نمیتواند.
شعر به عمل کار برآید به سخندانی نیست
اشعار سعدی سرشار از پند و اندرز هستند که تا هزاران سال میتوانند برای انسان آموزنده باشند. شعر به عمل کار برآید به سخندانی نیست یکی از نقاط عطف شعر سعدی است که امروزه به عنوان ضرب المثل استفاده میشود. این شعر مفهومی و عمیق، جوهره اصلی طرح گرافیکی این مطلب است و اشاره دارد که سخنوری بدون عمل، ارزشی ندارد.
یکی مرد جنگی به از صد هزار!هوش مصنوعی خلاق نیست!
هوش مصنوعی با وجود توان بسیار بالای آن و هوشمندی آن اما، خلاقیت بسیار محدودی دارد. درواقع هوش مصنوعی بیشتر چیزهایی که قبلا دیدهاست را تقلید میکند و نه خلق یک عنصر کاملاٌ جدید! پس در هوش مصنوعی نباید به دنبال خلاقیت گشت! باید خلاقیت را در ذهن جستجو کرده و آن مفهوم خلاقانه را تنها به کمک ابزار هوش مصنوعی عملی کرد!
درباره آرتورک شعر سعدی
شالوده اصلی این طرح گرافیکی در ذهن شکل گرفته و سپس با یک پرامپت ساده با کمک هوش مصنوعی کوپایلت ماکروسافت به سرنجام رسیده است. سپس در نرمافزار محبوب فتوشاپ بهبود یافته، اصلاح شده و به شکلی که مشاهده میفرمایید درآمده است. عنصر اصلی این آرتورک، تنها و تنها خلاقیت است.






دیدگاه کاربران
0 دیدگاهنخستین دیدگاه را شما بگذارید.
جهت درج نظر باید ثبت نام کرده و یا وارد شوید.