خلاقیت بدون مرز در گرافیک

1400/05/26
نمایش: 4,484 پسند: 12 دیدگاه: 2 نشانک: 2
زمان خواندن: 2 دقیقه - سه‌شنبه 26 مرداد 1400

همانگونه که دنیای برنامه نویسی با وجود زبان های برنامه نویسی زیاد گسترده است. دنیای گرافیک نیز گستره بزرگی دارد. خلاقیت عنصری مهم در گرافیک است که موجب گستردگی زیاد دنیای گرافیک شده است. یک طرح بدون خلاقیت، کاملا بدون روح است و به سرعت از ذهن بیننده پاک می شود. طرحی در خاطر بیننده می ماند که در عین سادگی خلاقانه باشد.

تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی، رندر شده در ادوبی فتوشاپ
تایپوگرافی سه بعدی انگلیسی، رندر شده در ادوبی فتوشاپ

خلاقیت، خلاقیت و خلاقیت این سه اصل مهم طراحی گرافیک است! در دنیای گرافیک حرف اول را خلاقیت می‌زند نه خفن بودن یک طرح!  یک طرحِ صرفا زیبا پس از مدت اندکی جذابیت خود را از دست می‌دهد و تکراری می‌شود اما یک طرح خلاقانه با ذهن بیننده دقایق و یا حتی ساعتها بازی می‌کند و فرد را به خود مشغول می‌کند. خلاقیت به هیچ عنوان ارثی نیست و استعداد نقش کمی در آن دارد. عامل مهم در خلاقیت، سعی، تلاش و صبوری است.


متعجب کردن بینندگان

یک طرح خلاقانه و مینیمال که ارزش زیادی از نظر کار گرافیکی ندارد می‌تواند چند برابر بیشتر از یک طرح پر زرق و برق و عاری از خلاقیت، ذهن بیننده را درگیر خود کند. در دنیای گرافیک هرچه ذهن خلاق‌تری داشته باشید موفق‌تر هستید نه سیستم قوی‌تر یا استفاده از افکتهای بیشتر و تکنیک‌های استفاده شده بیشتر...! اگه ازاون دسته افرادی هستید که به خلاقیت ایمان دارید! پیشنهاد میکنم مطلب بوم سفید و دیگر هیچ رو ببینید.


خلاقیت در زندگی روزمره

خلاقیت تنها یک عنصر در دنیای گرافیک نیست! خلاقیت یکی از مهمترین اصول جذابیت دادن به زندگی عادی و روزمره ما نیز هست. همه‌ی ما ایرانیان رسم گردگیری خانه و تغییر دکوراسیون خانه را قبل از عید باستانی نوروز انجام می‌دهیم، اگر خلاقیت با تغییر دکوراسیون خانه همراه شود، نتیجه بسیار لذت بخش خواهد شد، و آنقدر به ما انرژی خوب تزریق می‌کند که گویی به کل خانه خود را عوض کرده‌ایم! پس با این مثال متوجه شدیم که خلاقیت تنها مربوط به دنیای گرافیک نیست، بلکه استفاده از آن در زندگی روزمره نیز می‌تواند منجر به شیرینی دوچندان آن شود.


درباره این طرح گرافیکی

این طرح صرفا از عنصر خلاقیت تشکیل شده، بهترین راه برای خلق یک تصویر خلاقانه بازی کردن با اِلمان‌ها و انجام کارهای غیر معقول در دنیای گرافیک است. باید از مرزهای طبیعت و عقل عبور کرد تا به یک طرح فوق‌العاده خلاقانه و جذاب رسید. این نکته را هیچوقت فراموش نکنید که خلاقیت هیچگاه ریشه در استعداد و ژنتیک فرد ندارد و تنها با بازی با افکار و خیال پردازی ایجاد می‌شود. این طرح تماماً در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ انجام شده‌است؛ یعنی مراحل مدل‌سازی، متریال‌دهی، نورپردازی و رندر همه و همه در محیط فتوشاپ 3بعدی انجام شده‌است. این طرح خلاقانه تقدیم به همه دوستان خوبم.

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: شنبه 26 فروردین 1402نمایش هفته : 21