اعتبار پوشالی

1400/07/13
نمایش: 1,657 پسند: 3 دیدگاه: 2 دریافت: 107
زمان خواندن: 2 دقیقه - سه‌شنبه 13 مهر 1400

دیشب بود که سرورهای فیسبوک برای ساعاتی قطع شدند و جمعیت بسیاری در گوشه و کنار دنیا را در بهت و حیرت فرو بردند. این قطعی سرورها بسیار بیشتر از اینکه به اعتبار پوشالی فیسبوک ضرر زد، به پیامرسان های دیگر نفع رساند.

طرح مفهومی از قطعی سرورهای فیسبوک و پیشرفت رقیبان
طرح مفهومی از قطعی سرورهای فیسبوک و پیشرفت رقیبان

در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، برای رسیدن به هدف، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد اما همه این راه‌ها در دو مسیر مجزا تقسیم بندی می‌شوند که به شرح زیر هستند:


مسیرهای موفقیت

الف) میتوان تلگرام بود و با سختی و مشقت زیاد در طی سالیان پیشرفت کرد و محبوبیت به دست آورد.

ب) میتوان فیسبوک بود و با صرف هزینه‌‌های گزاف اینستاگرام و واتساپ را خرید و به محبوبیت رسید!


موفقیت آنی

موفقیتی که به صورت آنی  حاصل شود، پوشالی است و  هر لحظه می‌تواند بر باد برود. موفقیتی که حاصل سال‌ها تلاش و زحمت است به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود! قطعی چند ساعته تمام سرورهای فیسبوک که احتمالا ناشی از حمله سایبری بوده ‌است و نه ارتقای سرورها (زیرا اگر سرور‌های فیسبوک در حال ارتقا بودند، سران فیسبوک، قبل‌تر حتما اعلام می‌کردند!) به همه آموخت که با پول نمی‌توان به محبوبیت و رضایت صد در صد رسید...


محبوبیت پایدار

محبوبیت پایدار یعنی تلگرام که با وجود فیلترینگ در جاهای مختلف دنیا، هیچ کدام از طرفدارانش را از دست نداد! زیرا برای رسیدن به موقعیت فعلی‌اش بسیار زحمت کشیده بود. اتفاق شب گذشته وفاداری بسیاری از کاربران به واتساپ و اینستاگرام و فیسبوک رو خدشه‌دار کرد و فیسبوک باید تا هفته‌ها یا شاید ماه‌ها تلاش کند تا هویت از دست رفته خود را بازسازی کند. از طرفی دیگر بسیاری از اشتباهات غیر قابل جبران هستند و نمی‌توان آنها را به طور کامل جبران کرد.


نتیـجه

اشتباهی که فیسبوک کرد مصداق بارز این جمله است؛ "ره صد ساله رو نمیشه یک شبه پیمود" ، فیسبوک بدون توجه به زیر‌ساخت‌ها و توانایی‌هایش لقمه‌های بزرگتر از دهانش برداشت و خواست یک شبه ره صد ساله رو طی کند که همین شد که یه هکر 13 ساله از خجالتشان در آمد! این واقعه به دنیا نشان داد که محبوبیتی که با پول حاصل شود پوشالی است و اعتبار ندارد!

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: جمعه 1 مهر 1401نمایش هفته : 12