کیفیت را فدای کمیت کنیم؟

1400/12/21
نمایش: 2,530 پسند: 4 دیدگاه: 0 دریافت: 48
زمان خواندن: 5 دقیقه - شنبه 21 اسفند 1400

افزایش بازدید اینستا، لایک های پست و بازدید سایت از جمله موارد جذاب و مورد علاقه هر انسانی در دنیای دیجیتال هستند. این موارد در نگاه سر سری ایرادی ندارند، اما اگر به صورت عمیق آن ها را بررسی کنیم، متوجه می شویم که خالی از ایراد نیز نیستند.

طرح جذاب و خلاقانه 100k بازدید
طرح جذاب و خلاقانه 100k بازدید

انسان موجودی است که همواره عاشق چیزهای پایان‌ناپذیر و بینهایت است. هیچ انسانی را نمی‌یابیم که بر فرض مثال با داشتن 1 میلیارد تومان دیگر قید کار کردن و پول در آوردن را بزند و یا حتی هیچ انسانی را نمی‌یابیم که با داشتن 10 کا فالوور دیگر دلش فالوور بیشتر نخواهد! این مثال‌ها به ما نشان می‌دهد که انسان ذاتا به دنبال بیشتر و بیشتر است. در این زمینه سوالاتی برای ما به وجود می‌آید، اینکه؛ آیا فقط کمیت بیشتر مهم است و یا کیفیت بهتر هم مهم است؟ به صورت کلی کیفیت مهم‌تر است یا کمیت؟ و... برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه دیگر، با من با این مطلب جذاب همراه باشید.


آیا کمیت بیشتر همواره بد است؟

اساسا کمیت بیشتر اصلا بد نیست و آسیبی ندارد اما همین کمیت بیشتر اگر با کیفیت کمتر همراه شود، دردسر ساز می‌شود. یک مثال در دنیای واقعی بزنم؛ تصور کنید شما 4 ماشین پراید دارید در ابتدا این یک کلاس برای شما است زیرا که 4 خودرو دارید (خیلی‌ها یک ماشین نیز ندارند!) اما این ماشین‌ها کیفیت خوبی ندارند و شما دائما درگیر تعمیر و اصلاح آنان خواهید بود. امیدوارم منظورم را به خوبی متوجه شده باشید. حال یک مثال از دنیای دیجیتال بزنم؛ فرض کنید شما 10 کا فالوور فیک دارید، در نگاه اول هر کس به پیج شما می‌آید یک آه بلند می‌کشد و می‌گوید؛ عهههه علیییووووو 10 کا فالوور داره!! اما هنگامی که به اولین پست شما سر می‌زند و تعداد لایک‌ها یا کامنت‌هایتان را می‌بیند قاه قاه به شما می‌خندد!! پس کمیت بیشتر در کل بد نیست اما اگر کیفیت در این کمیت، کم باشد، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای دیجیتال مشکل ساز است.


کیفیت بیشتر و کمیت کمتر خوب است؟

بسیاری بدون تفکر و بحث با یک نگاه جواب این سوال را می‌دهند و می‌گویند؛ بله! صد در صد کیفیت بشتر بهتر است! اما این سوال نیاز به بحث و بررسی زیادی دارد، بسته و به شرایط مختلف پاسخ این سوال متفاوت است و قاطعانه نمی‌توان گفت پاسخ این سوال بله است یا خیر. بگذارید مثالی بزنم؛ شما ترجیح می‌دهید 2 سیستم متوسط کامپیوتر داشته باشید یا یک سیستم قوی؟ پاسخ این سوال کاملا به شما وابسته است و هر شخص نظر متفاوتی دارد، برای مثال عده‌ای (گیمر) می‌گویند یک کامپیوتر قوی میخواهیم. . عده‌ای دیگر (برنامه نویس و طراح گرافیک) می‌گویند دو سیستم متوسط بهتر است زیرا در این حالت می‌توانیم یکی از سیستم‌ها را به برنامه نویسی و دیگری را به گرافیک اختصاص دهیم! پس دیدم که انتخاب کیفیت بیشتر و کمیت کمتر کاملا سلیقه‌ای است و در افراد مختلف متفاوت است.


کنترل یک غریزه :

در پاراگراف اول اشاره کردم انسان ذاتا موجودیست که به دنبال بینهایت‌هاست و به اصطلاح ساده تر؛ به کم راضی نیست، این ویژگی یک ویژگی جذاب در انسان است و به خودی خود اصلا بد و منفی نیست، اما باید به آن بسیار توجه کرد و به طور خلاصه‌تر آن را کنترل کرد. افزایش بی‌رویه کمیت بدون توجه به کیفیت مشکلات زیادی را برای انسان به وجود می‌آورد. در این باره می‌توان به؛ حقوق زیاد ولی حرام، برهنگی برای لایک بیشتر، دروغ گویی برای به دست اوردن منافع بیشتر و... اشاره کرد. اینها نمونه‌هایی از کمیت زیاد ولی کیفیت کم هستند.


بالاخره کیفیت مهمتره یا کمیت؟

از نظر بنده حقیر، کیفیت و کمیت دو ستون یک نمودار دو بعدی هستند که میزان آنها کاملا برابر است یعنی یک نمودار خطی با شیب 45 درجه داریم! از نظر من باید کیفیت و کمیت حول این نمودار باشند یعنی اندکی پایین‌تر (کمیت بیشتر) یا بالاتر (کیفیت بیشتر) باشند، به اصطلاح نباید شیب این نمودار بسیار تند شده و یا بسیار شیب آن کم شود. درواقع نباید کیفیت چیزی بسیار بیشتر از کمیت آن، یا بالاعکس کمیت چیزی بسیار بیشتر از کیفیت آن شود. آیا شما با این دیدگاه موافقید؟ نظر خود را این زمینه در کامنت‌ها اعلام بفرمایین، من که بسیار مشتاقم نظرهای شما رو بخونم...


توضیحات این آرتورک :

بسیار سخت بود که دسته‌بندی این کارم رو از بین ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلوستریتور انتخاب کنم! زیرا میزان استفاده من از این نرم افزارها در این آرتورک تقریبا به یک انداره بود. اما تصمیم گرفتم این آرتورک را در زمینه ایلوستریتور قرار دهم زیرا که المان‌های پایه و اساسی (بک گراند ردیال تیره و روشن، چشم بازدید و 100 کا ) این آرتورک در آنجا خلق شده اند و تنها در فتوشاپ با سایه و تعداد اندکی فیلتر همراه شده‌اند. امیدوارم از خوندن این مطلب و دیدن این آرتورک لذت کافی رو برده باشید.

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: پنجشنبه 7 مهر 1401نمایش هفته : 12