پالت رنگی که روبروی شماست، کاملا با اصول و قواعد روانشناسی انتخاب شده است. در این پالت رنگ، رنگ آبی رنگ غالب است و رنگ قرمز در کنار آن تنها نقش مکمل را بازی می کند. استفاد از رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب به علت اینکه این رنگ حاوی انرژی زیادی است نیازمند احتیاط است. نمونه بارز این پالت را در روی نوشابه های پپسی مشاهده کرده ایم.

بررسی اجمالی پالت
این پالت رنگ به علت اینکه رنگ غالب آن آبی است، در بر دارنده حس پایداری و اعتماد زیادی است. بسیاری از پیامرسانها مانند تلگرام و فیسبوک و لینکدین و... هم به همین علت از رنگ آبی استفاده میکنند. قبل از بررسی این پالت، نمونه مشابه این پالت رنگی که اندکی از این پالت نرم تر و شاداب تر است را میتوانید در پالت رنگ چشم نواز قرمز و آبی مشاهده بفرمایین.
روانشناسی رنگ سرمه ای
رنگ آبی به طور کلی منتقل کننده حس آرامش، حس پایداری و قدرت است. در واقع رنگ آبی میتواند همان حسی که توسط آسمان آرام و دریای پایدار به انسان منتقل میشود را از خود بروز دهد. هر چه رنگ آبی تیره تر باشد این احساس بیشتر و بهتر منتقل میشوند.
روانشناسی رنگ قرمز هلویی
رنگ قرمز هلویی مقداری از رنگ قرمز مطلق نرم تر است. علت این نرمی وجود مقادیری از رنگ آبی و سبز در آن است. هلویی این پالت با کد رنگی Rgb(240,84,84) به مقدار یکسان از رنگهای آبی و سبز در خود دارد. به همان میزان که از رنگهای آبی یا سبز در رنگ هلویی این پالت استفاده شده است، رنگ هلویی حاوی خواص این دو رنگ(سبز : آرامش، آبی: حس اعتماد) نیز هست.
روانشناسی رنگ مشکی
رنگ تیره این پالت که اگر آن را در یک سایت یا یک آرتورک فرض کنیم، مناسب برای متون است و با رنگ مشکی مطلق یعنی کد رنگی #000 آنچنان تفاوتی ندارد و فقط مقدار اندکی نرم تر است.
موارد استفاده این پالت
با توجه به اینکه رنگ آبی تیره، رنگ غالب این پالت است، این پالت میتواند در هر وبسایت یا طرح گرافیکی که مضنون اعتماد سازی دارد، استفاد شود. در استفاده از رنگ هلویی این پالت باید جانب احتیاط را رعایت کرد و تنها از آن به عنوان رنگ فرعی استفاده کرد.
بنازمممم
مرسی مهدی جان😍
وارد حساب کاربری خود شوید.|ورود
یا در سایت ثبت نام کنید.|ثبت نام