رنگ سرمه ای از آن دست طیف های رنگ آبی است که جلوه ای رسمی دارد. رنگ بنفش نماد ثروت و قدرت است. ترکیب رنگهای سرمه ای و بنفش در این پالت رنگ موجب انتقال حس قدرت، اطمینان و لاکچری بودن به بیننده می شود.

بررسی اجمالی پالت
اگر به دنبال پالت رنگی سر و سنگین و رسمی هستید که بتواند حس لاکچری بودن و قدرت را به بیننده منتقل سازد، پالت رنگی پیش روی شما بهترین گزینه است. رنگ بنفش نماد ثروت، سرمایه داری و لاکچری بودن است. رنگ آبی نماد قدرت و اطمینان است و این حس را منتقل می سازد. این پالت رنگی بسیار مناسب برای لوگو شرکتها و تم رنگی وبسایتهای آنهاست. قبل شروع بررسی این پالت رنگی شما را به دیدن پالت رنگ بنفش(یاسی) و آبی تیره دعوت میکنم.
روانشناسی رنگ سرمه ای
رنگ سرمه ای یک آبی تیره ناخالص است که مقادیر زیادی از پیکسلهای سبز و قرمز در خود دارد. این رنگ درست مانند رنگ آبی نماد اعتماد و اطمینان سازی، و قدرت است. آبی هر چه روشنتر باشد، حس تازگی بیشتری دارد و هرچه تیرهتر باشد رسمیتر است و اعتماد بیشتری را منتقل میکند. بسیاری از شرکتهای دنیای دیجیتال و وبسایتهای مختلف مانند، سایت دیجیاتو، توییتر، تلگرام، لینکدین و... از طیفهای مختلف رنگ آبی استفاده می کنند.
روانشناسی رنگ آبی کبریتی
رنگ آبی که بیش از 60 درصد از سیاره ما را پوشانده و نام آن را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است، نمادی برای استواری، پایداری و اعتماد سازی است. رنگ آبی تقریبا بیشتر مورد علاقه مردان است. آبی در طیف رنگهای سرد قرار داد و به بیننده آرامش و اعتماد و سکون را منتقل می کند. آبی کبریتی این پالت رنگی با کد rgb(165, 190, 204) میزان قابل توجهی از هر سه پیکسل آبی و سبز و قرمز دارد. از این رو می توان آن را آبی کمرنگ یا کم جون نیز نامید.
روانشناسی رنگ بژ
رنگ بژ که در خانواده رنگهای قهوه ای قرار می گیرد نمادی برای حس آرامش و اطمینان است. خانواده رنگ قهوه ای بعد از رنگ آبی، مهمترین و اصلی ترین رنگ تشکیل دهنده سیاره زمین است. قهوه ای را در زندگی روزمره در چوب، درختان، خاک و... مشاهده میکنیم. رنگ خاکی نماد ارگانیک بودن، آرامش و اطمینان و صبوری است.
روانشناسی رنگ بنفش
از دوران مدرسه بیاد داریم که رنگ بنفش حاصل ترکیب رنگ های قرمز و آبی است. قرمز نمادی برای شور، حرارت، عشق، گرما، خطر، و اظطراب است و آبی نیز نماد اعتماد، آرامش و قدرت است. وقتی ویژگیهای آبی و قرمز را ترکیب می کنیم به حس لاکچری بودن، ثروت و قدرت میرسیم. بنفش نمادی برای سرمایه داری و لاکچری بودن و یک سر و گردن بالاتر بودن است.
موارد استفاده این پالت
اگر دوست دارید در سایت، لوگو، بنر و بروشور، کارت ویزیت و... حس قدرت، اعتماد و لاکچری بودن را منتقل کنید، پالت رنگی سرمه ای، بنفش و آبی کبریتی بهترین گزینه است. استفاده از این رنگ بسیار مناسب برای شرکت ها و سازمان هاست و کمتر برای استفاده شخصی پیشنهاد می شود، روز خوش.
اولین دیدگاه را شما بگذارید.
وارد حساب کاربری خود شوید.|ورود
یا در سایت ثبت نام کنید.|ثبت نام