گیاه نماد زنـدگـیست

1400/09/15
نمایش: 2,851 پسند: 5 دیدگاه: 4 دریافت: 91
زمان خواندن: 3 دقیقه - دوشنبه 15 آذر 1400

تعریف زندگی برای بسیاری از انسان ها یکسان است اما برای بسیاری دیگر کاملا متفاوت است. پیدا کردن تعریف بخصوصی برای زندگی کار دشواری است زیرا زندگی برای هر شخص معنا و مفهوم متفاوتی به دنبال دارد.

رندر رئال و  بسیار زیبا در ادوبی دیمنشن
رندر رئال و بسیار زیبا در ادوبی دیمنشن

زندگی برای هر کس معنای خاصی دارد. این مسئله با نحوه نگرش و افکار هر انسان ارتباط مستقیم دارد. یعنی هر انسانی زندگی را به گونه‌ای می‌بیند که آن را در ذهن خود مجسم کرده است! قبول دارم، درک این موضوع کمی دشوار است بگذارید تا مثالی بزنم؛ برای یک شخص زندگی یعنی یک خانه آنچنانی و یک ماشین چند میلیارد تومانی! اما برای شخص دیگر زندگی یعنی؛ رفتن به ولایت پدربزرگ و مادربزرگ و دوری کردن از زندگی شهری! پس متوجه شدیم زندگی برای هر شخصی معنای متفاوتی دارد.


ابعاد زندگی انسان

همانند انسان که یک بعد مادی (جسم) و یک بعد معنوی (روح) دارد؛  زندگی نیز دارای این ابعاد است. برای بعد معنوی می‌توان: شادی، آرامش و مهربانی را مثال زد و برای بعد مادی می‌توان: ماشین، خانه و سفرهای خارجی را مثال زد. برای برخی انسانها جنبه مادی زندگی اهمیت بیشتری دارد و برای برخی دیگر جنبه معنوی مهم‌تر است.


زندگی مادی یا معنوی

اکنون که ابعاد زندگی انسان را شناختیم، سوال اینجاست که کدام یک اولویت بیشتری دارد؟ اگر در سطح اینترنت درباره‌ این موضوع جستجو کنید؛ به نتایج یکسانی می‌رسید که همه آنها اشاره دارند که زندگی معنوی بسیار مهم‌تر از زندگی مادی است! اما من نظری متفاوت دارم! از نظر بنده، زندگی مادی و معنی از درجه یکسانی از اهمیت برخوردارند! همانقدر که زندگی مادی برای انسان مهم است، زندگی معنوی نیز مهم است و این دو هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند. به هیچ وجه نباید زندگی مادی خود را فدای زندگی معنوی کرد و بالعکس. در انتها باز هم تاکید می‌کنم که این تنها نظر شخصی بنده است و اگر شما نظری مخالف دارید، محترم است!


کمیّت فدای کیفیّت

آنچه مهم است کیفیت زندگی انسان است. چه بسا بسیاری  عمری طولانی داشته‌اند اما از زندگی‌شان به خوبی استفاده نکرده‌اند و ضرر کرده‌اند. بهترین راه بهره‌کشی از زمان، برنامه‌ریزی برای ساعتها  و دقایق زندگی‌مان است، نه برنامه برای هفته و ماه! برنامه‌ریزی لذت زندگی را دوچندان می‌کند و باعث دوری اضطراب و استرس‌ از زندگی‌مان می‌شود.


درباره این طرح گرافیکی

نرم‌افزار ادوبی دیمنشن یکی از سبک‌ترین و در عین حال قوی‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی 3بعدی است، اگر با آن یکبار کار کنید، احتمال قوی به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد! مدام دوست دارید که صحنه‌های مورد علاقه خود را در آن با رزولوشن‌های مختلف رندر کنید و لذت ببرید. خارج از طرح‌های خلاقانه، رندر کردن آبجکت‌های دنیای واقعی در دیمنشن نیز لذت خود را دارد. در این طرح من یک آبجکت آماده را با سلیقه‌ خود در نرم‌افزار ادوبی دیمنشن رندر کرده‌ام، طرحی سرشار از مفهوم شادابی و زندگی که حتی آن را قاب کرده و به دیوار اتاق خود نیز آویخته‌ام. توصیه می‌کنم برای یکبار هم که شده آبجکت‌هایی مانند گل یا درخت یا... را در دیمنشن به سلیقه خود رندر کنید، مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

با خرید فنجانی قهوه، از کپل آرت پشتیبانی کنید.
واپسین‌ دگرگونی: دوشنبه 29 اسفند 1401نمایش هفته : 27