رنگهای قرمز، سبز و قهوه ای تیره اصلی ترین رنگهای تشکیل دهنده هندوانه هستند. این رنگ ها را وقتی کنار هم قرار میدهیم به یک پالت رنگی بسیار زیبای هندوانه ای میرسیم که هر چشمی را مجذوب خود مینماید.

بررسی اجمالی پالت
اصلی ترین رنگهای تشکیل دهنده این پالت رنگی قرمز و سبز روشن هستند. قرمز نماد پویایی، حرارت، استرس و عشق است و سبز هم نماد آرامش و صلح و رشد است. این پالت رنگی حس شیرینی، خنکی و زیبایی هندوانه را در خود دارد و میتواند آن ها را به زیبایی هرچه تمام تر به بیننده منتقل سازد.
روانشناسی رنگ قرمز
قرمز همانطور که نشانه انرژی و حرارت است، نماد استرس، اظطراب و خطر نیز هست. در استفاده از رنگ قرمز باید جانب اطمینان را رعایت کرد تا میزان مفهوم انتقالی آن را بتوان به درستی کنترل شود. قرمز تیره مقادیر بیشتری حس تشویش و استرس در خود دارد و قرمز روشن بیشتر نماد پویایی و نشاط است.
روانشناسی رنگ سبز
رنگ سبز تقریبا با هر طیف رنگی که باشد، نماد صلح، طبیعت، آرامش و اطمینان خاطر است. استفاده از این رنگ در کنار رنگهایی که حس پویایی و حرارت دارند(مانند قرمز و نارنجی) بسیار مناسب است و سبب میشود تا یکنواختی پالت از بین رفته و همچنین از انتقال حس استرس موجود در رنگ قرمز جلوگیری شود.
روانشناسی رنگ مشکی
مشکی رنگی است که بسته به جایی که قرار میگیرد میتواند احساسات مختلفی را منتقل سازد. گاهی مشکی نماد شیک پوشیدن است، گاهی نماد عذا و ناراحتی و گاهی هم نماد ترس و... است. رنگ مشکی یک ویژگی جالب دیگر نیز دارد که آن این است که؛ این رنگ در کنار هر رنگی که قرار بگیرد، اثر بخشی آن را دوچندان کرده و حس آن رنگ را بیشتر منتقل میسازد. برای مثال قرمز وقتی در کنار مشکی باشد، بیشتر جذاب میشود و حس بهتری را منتقل میکند به نسبت وقتی که تنهاست. لازم به ذکر است که مشکی موجود در این پالت رنگی، مشکی مطلق نیست و اندکی ته مایه قرمز(رنگ دانه های هندوانه) در خود دارد.
روانشناسی رنگ روشن
سفید مطلق همانقدر که رنگ زیبایی است، هیچگاه تکراری نمیشود و نماد صلح و سادگی است، در بلند مدت میتواند چشمان را اذیت کند و بیننده را خسته کند. مهمترین دلیلی که کوهنوردان در کوههای برفی عینک میزنند همین اثر سفید مطلق برف بر روی چشمان است. به همین منظور رنگ سفید استفاده شده در این پالت رنگی اندکی متفاوت به نسبت سفید مطلق انتخاب شده است تا دیدگان بیننده در نگاه طولانی مدت آسیب نبینند.
موارد استفاده این پالت
اولین حسی که به کاربر با دیدن این پالت رنگی تزریق میشود، حس شادی، آرامش و شیرینی است و کاربر را به سرعت به یاد هندوانه و شیرینی و خنکیاش میاندازد. برای القای بهتر این احساس با این پالت، بهتر است رنگ قرمز رنگ اصلی و رنگ سبز فرعی در نظر گرفته شود(نه برعکس). در هر جایی که باید حس طراورت و پویایی با هم به کاربر تزریق شوند، استفاده از این پالت رنگی مناسب است.
اولین دیدگاه را شما بگذارید.
وارد حساب کاربری خود شوید.|ورود
یا در سایت ثبت نام کنید.|ثبت نام