طرح گرافیکی سه بعدی گرانی دلار
1403/01/31به مناسبت افزایش قیمت دلار با آرت ورک خلاقانه سه بعدی دلار 70 هزار تومانی که در نرم افزار ادوبی دیمنشن رندر شده است، همراه من باشید. در این مطلب وضعیت دوربین در یک آرت ورک سه بعدی را بررسی مینمایم.
![آرت ورک سه بعدی خلاقانه به بهانه دلار 70 تومانی، رندر نرم افزار ادوبی دیمنشن](/images/post/main/44f4eb72-7fdf-4809-ad06-1d894a207ed1.jpg)
همانطور که د رآرت ورک سه بعدی این مطلب مشاهده میکنید، دوربین در وضعیتی خاص قرار گرفته و صحنه از زاویه خاصی قابل مشاهده است. تنظیم دوربین در یک صحنه سه بعدی ، کاری بسیار دقیق و مهم است. با تنظیم درست دوربین در صحنه میتوان زیبایی یک صحنه سه بعدی را دوچندان کرد. در ادامه مهمترین زاویهها و مکانهای مشاهده صحنه را بررسی میکنم.
دوربین اصلی(Main)
اصلیترین صحنه در یک آرت ورک سه بعدی ، مشاهده همه اِلِمانها و آبجکتها در یک دید کلی است. در حالت دوربین اصلی باید اصلیترین آبجکت در مرکز قرار بگیرد و بیینده دید کلی از تمامی آبجکتها پیدا کند. بهترین مکان دوربین برای دید اصلی، بالا و روبرو به صحنه کلی سه بعدی است.
دوربین نمای نزدیک
در نمای نزدیک یک صحنه سه بعدی باید دقت کرد که از میزان زیادی از blur در بکگراند استفاده شود. به بیان سادهتر باید منطقه فوکوس دوربین بر روی جلوترین آبجکت قرار بگیرد تا آبجکتهای پس زمینه به حالت fade قرار بگیرند. در نمای نزدیک متریالهای مختلف زیبایی خود را نشان میدهند و بهتر است در رندر نمای نزدیک، میزان کیفیت متریالهای صحنه سه بعدی در حداکثر قرار بگیرد.
نمای لابهلای آبجکتها
یکی از جذابترین نماها برای بیننده، نمایی است که دوربین در کنار یک آبجکت قرار بگیرد و به یک آبجکت دور نگاه کند. در این حالت فوکوس بر روی آبجکت دور قرار گرفته و آبجکت کناری fade میشود. این حالت جلوهای بسیار ویژه و خاص برای بیننده دارد و او را به هیجان وا میدارد. در زیر نمونهای از این حالت دوربین را در آرت ورک تایپوگرافی سه بعدی شعر سعدی میبینید.
![تایپوگرافی سه بعدی شعر بسیار سفر باید، رندر نمای دور](../../images/post/postimages/0d17c202-c9c8-414f-95a8-8791bfe9b4c6.jpg)
زاویه کج دوربین
در بسیاری از موارد نگاه کردن با زاویه نود درجه به یک آبجکت از روبرو باعث میشود تا حس و حال سه بعدی آن طرح گرافیکی به خوبی به بیننده منتقل نشود. به منظور ایجاد حس سه بعدی بودن بیشتر در بیننده بهتر است دوربین را بچرخانیم. در آرت ورک سه بعدی این مطلب از همین تکنیک استفاده شده است. نگاه از زاویه کج موجب میشود تا حس سه بعدی بودن و حجم داشتن بیشتری به بیننده منتقل شود و او را به وجد بیاورد.
مبحث تنظیم دوربین در محیط سه بعدی
در این مطلب به بررسی چهار مورد از اصلیترین و مهمترین زاویههای دوربین که در یک صحنه سه بعدی بسیار اثر گذار هستند پرداختیم. این چهار وضعیت دوربین عبارت بودند از؛ نمای اصلی، نمای نزدیک، نمای لابهلای آبجکتها و نمای کج دوربین. امیدوارم از این مطلب و آرت ورک سه بعدی آن که مناسبت گرانی دلار در نرم افزار ادوبی دیمنشن رنده شده است، لذت کافی را برده باشید.
دیدگاه کاربران
2 دیدگاهمثل همیشه عالی
منتهی امیدوارم دلار هیچوقت تا این مقدار افزایش پیدا نکنه
مرسی میثم جان.
بله منم همین آرزو رو دارم که گرون تر نشه.
بی زحمت بیوگرافی پروفایلتون هم درست بفرمایین.
جهت ثبت دیدگاه باید در سایت ثبت نام کرده و یا وارد نمایه خود شوید.